Spava kao beba, mit ili stvarnost

Novorođenče spava između 16 do 18 sati dnevno, s tim da period spavanja ne traje kraće od 1,5 sata niti dulje od 3 sata. U relativno ujednačenim razmacima izmjenjuju se faze budnosti i spavanja. Bebe rođene prije termina često spavaju još i više u prvim mjesecima, odnosno 20 do 22 sata dnevno. Bebice spavaju 3 do 5 sati u komadu i tada se bude jer trebaju jesti. Tek s vremenom bebe nauče da postoji razlika između dana i noći, a to se obično počne događati između trećeg i četvrtog mjeseca djetetova života. S obzirom na navedeno u tom periodu jasnije se razlikuje vrijeme spavanja i budnosti vaše djece. Periodi noćnog spavanja traju između 6 i 12 sati s povremenim buđenjima za hranjenje, dnevna spavanja su i dalje česta ali traju kraće, a vrijeme budnosti se produžuje. Negdje između trećeg i šestog mjeseca većina beba pronađe svoj ritam, poznaje svoje vrijeme spavanja. Najdulji period noćnog spavanja produžuje se od 4 do 6 sati, a broj buđenja sukladno tomu se smanjuje. Periodi budnosti danju postaju duži i prekidaju se povremenim spavanjem. Šestomjesečna beba spava oko 50% vremena od 24.sata, većim dijelom spava tijekom noći te obično 2 puta danju. Do prve godine života kod većine djece ostaje samo jedno dnevno spavanje tijekom popodneva, a noćno spavanje karakterizirano je mirnim i kratkotrajnim buđenjima.

Kao i brojne druge aktivnosti i spavanje se uči. Tek rođene bebe ne razlikuju dan od noći. Kako bi što prije usvojili tu razliku važno je pomoći im osigurati sve potrebne uvjete, pri tome prvenstveno mislimo na okolinu i način izvođenja aktivnosti.

Neke od strategija koje vam mogu pomoći su:

  • RUTINA – Izrazito je bitno uspostaviti rutinu jer dijete tako zna što može očekivati – rutina daje sigurnost. Rutina ne mora značiti slijepo praćenje određenog rasporeda jer to može biti vrlo zamorno, no recimo može podrazumijevati specifičan redoslijed aktivnosti koje se prije spavanja odvijaju (kupanje, hranjenje, mirna igra, spavanje).
  • OKOLINA – Okolina u kojoj dijete spava bi ipak trebala biti mirnija što je ponekad nemoguće ako imate više djece različite dobi ili ako imate manji prostor. Strategije koje svakako možete koristiti su lagana glazba ili bijeli šum. Također, prostor s blagom svjetlošću ili lampica sa zvjezdicama mogu djelovati uspavljujuće.

Više o strategijama koje možete koristiti za poticanje samoregulacije ili  provedbu aktivnosti spavanja pridružite nam se na našem Fussy Baby Program

Podijelite nas:
error