Poteškoća senzoričke integracije, praksije i senzoričke regulacije u dojenčadi i male djece

Poteškoće senzoričke integracije se mogu uočiti u svim razvojnim fazama, te u skladu s aktulanim istraživanjima rana intervencija, odnosno stvaranja okoline poticajne za nadilaženje izazova su ključni.

Znakovi i simptomi poteškoća senzoričke integracije, praksije i senzoričke regulacije u dojenčadi i male djece (©Roley, Crowley 2006; 2016)

  Fussy baby (iritabilno dijete) Sleepy baby (Uspavano dijete) Clumsy baby (nespretno dijete) Disorgainized baby (Dezorganizirano dijete)
  Ova djeca imaju poteškoće moduliranja odgovora na osjete, one koji dolaze iz okoline no i iz djeteta Ova skupina djece teže uočava jedan ili više osjeta, tako da su njihove reakcije slabije i mogu ne u potpunosti registrirati važne osjete poput gladi i temperature. Oni zaspu tijekom hranjenja/dojenja, treba im dulje vrijeme da se razbude ili se ne bude kada majčino tijelo daje znakove da je vrijeme za hranjenje. Vizualno znaju ne istraživati okolinu i imaju umanjene reakcije na socijalne interakcije. U ovoj skupini djece postoji rizik od propuštanja situacija za učenje radi pretjeranog spavanja ili manjak uočavanja važnih informacija koji su ključni temelj socijalnih vještina i razvoja Ova djeca imaju lošiju vestibularno-proprioceptivnu svjesnost koja je potrebna za kontrolu glave, posturu i bilateralnu integraciju. Ova skupina djece ima teškoće kako napraviti i jednostavne zadatke ako im netko ne pokaže kako se zadatak/aktivnost provodi.
Razlog koji pedijatar uoči Poteškoće spavanja, hranjenja i promjena raspoloženja, roditelji dolaze pedijatru kao zabrinuti, izmoreni i zbunjeni, poremećaji koregulacije također prisutni   Poteškoće sjedenja, stajanja, puzanja i hodanja (ovisno  o dobi), odstupanje u kontroli glave (dostizanju srednje linije) poteškoće prihvaćanja aktivnosti na trbuhu, posrtanje/padanje kada uspiju savladati sjedenje, stajanje i hodanje Poteškoće planiranja motoričkog plana uporabe svoga tijela pri kretanju ili savladavanju prepreka, poteškoće savladavanju prostornog smještanja predmeta, poput umetanja predmeta u lončić s oblikom predmeta, poteškoće imitiranja facijalnih gesti ili pokreta rukom tijekom socijalne igre.

Neke savjete možete pronaći priručniku za roditelje kojeg su pripremile naše stručnjakinje i kojeg možete preuzeti ovdje

Interesantan video vezan uz znakove pretjerane stimulacije i poteškoće samoregulacije

Podijelite nas: